2012. augusztus 29., szerda

Zöldborsós lepénytorony



Megunhatatlan szerelmem ez a lepény, ami azért különösen nagy ügy, mert új recepteket csak nagyon ritkán csinálok meg újra és újra. Azért került elő mégis legalább ötször már ebben az évben, mert tipikusan az az étel, amivel bármikor lenyűgözhetünk bárkit. Olyan gyönyörűen mutat egy fehér tányéron, mintha az ember valami őrületet pakolt volna a vendége elé, mégis viszonylag kevés pepecs az ára mindennek. 
A lepény pontosan úgy készül, mint egy tócsni, csak frissebb és édeskésebb a borsó miatt, a csirkekockák sósan pirultak, a jogurt pedig finoman felfrissíti a tornyot, szerintem maga a tökély. :)
A Nők Lapja Konyhában leltem rá, de a recept arányai szerint kivitelezhetetlen a lepény, ezért itt már azt írom le, ahogy ténylegesen működnek a dolgok.

Recept 4 főre:

  • 50 dkg csirkemell
  • olívaolaj
  • majoranna
  • 40 dkg zöldborsó
  • 2 tojás
  • 6-8 ek liszt
  • só, bors, szerecsendió
  • 4 dl natúr/görög joghurt
  • snidlinghagyma
  • 1 gerezd fokhagyma

1. A felkockázott csirkemellet sóval, borssal, kb. 3 tk majorannával és 2-3 ek olívaolajjal összekevertem, és ebben a pácban hagytam érlelődni, amíg a lepényeket elkészítettem.

2. A lepényekhez a zöldborsót sós-cukros (1 kk só + 2 kockacukor) vízben puhára főztem. Amikor elkészült, hideg vízzel átöblítgettem, hogy ne csapja ki a később hozzáadott tojásokat a forróság. 

3. Elővettem egy tálat, ebben krumplinyomóval félig összetörtem a zöldborsót. Ez azért nagyon fontos mozzanat, mert így kevesebb liszt kell és nem gurul szét a massza sütés közben. A zöldborsót sóztam, borsoztam, szerecsendióztam (kb. fél kk), elkevertem két tojással és annyi liszttel, amennyivel stabil masszát alkot. A nokedli állagánál keményebb, de még ragacsos a tészta.

4. A zöldborsós kevervényből nagyobb evőkanálnyi adagokat mértem ki, ezeket közepesen forró olajba pottyantottam, a kanál hátával lenyomkodtam/formáztam őket, és mindkét oldalukat enyhén pirosra sütöttem. 

5. Ugyanebben a serpenyőben (lehet másikban is) az olaj pótlása nélkül megsütöm a csirkemellkockákat. Az olajos pác elég a süléshez, egyetlen dologra kell csak figyelni: egyszerre ne tegyünk sok húst a serpenyőbe, mert akkor levet ereszthet pirulás helyett. Jól forrósítsuk fel a serpenyőt, tegyük bele a húskockákat, kis mozdulatokkal egyengessük el őket, de az első néhány (mondjuk 5) percben ne kevergessük, így kapnak kérget, így lesz szép pirult. Mindig csak egyet keverjünk rajta, aztán hagyjuk tovább pirulni.

6. A joghurthoz hozzákevertem a snidlinget és a reszelt fokhagymát, sóztam, borsoztam.

7. Amikor minden elkészült, a lepényekre tornyoztam a megsült csirkemelleket és megöntöztem joghurttal a tetejét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése