2012. augusztus 29., szerda

Pancake kakaós krémmel



Tészta:
  • 20 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 kk só
  • 2 ek cukor
  • 3 dl tej
  • 1 db tojás
  • 5 dkg olvasztott vaj

A lisztet összekevertem a cukorral, majd hozzáadtam a sót és a sütőport is. Az olvasztott vajjal és a tejbe vegyített tojással sűrű masszát kevertem belőle. Teflonos seprenyőbe kb. 10 centi átmérőjű korongokat simítottam (a merőkanál hátával), és lassú tűzön a palacsinták mindkét oldalát jól megsüttem.  
*Én tettem alá pár csepp olajat, de elvileg nem kell.

Kakaós krém:
  • 2 tojás
  • 2 ek liszt
  • 2 ek kakaó
  • 20 dkg cukor
  • 3 dl tej
  • 10 dkg vaj

A tojást kikevertem a liszttel, a kakaóporral, a cukorral és pici tejjel. A tejet felmelegítettem egy kevéske vízzel (így nem ég le), majd hozzákevterem a kakaós masszát. Állandó kevergetés mellett felfőztem, majd levéve a tűzről belekevertem a vajat is. Felhasználás előtt hagytam kicsit kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése