2012. augusztus 29., szerda

Sütőtökkel töltött csirkemell


A sütőtököt mindig untam-utáltam a szokványos sütőben sült állapotában, de mindig érdekelt volna, hogy mire jó még. Valamelyik főzőcskézős műsorban láttam töltelékként, úgyhogy végre kipróbáltam húshoz, köretként is, holnap pedig krémleves lesz a másik feléből.
Szerintem nagyon izgi az összhatás. :)

Így készült két személyre:
  • 1 közepes csirkemell
  • 50 dkg sütőtök
  • 4 szelet bacon
  • 30 dkg burgonya
  • friss rozmaring
  • cayenne bors
  • só, bors, olívaolaj

1. A csirkemellből 4 nagyobb szeletet kreálok, némileg kilapítom őket és sózom, borsozom mindkét oldalukat. Tépek egy kisebb csík alufóliát, megkenem olívaolajjal, ráfektetem az első szelet húst. A sütőtökből minden szelethez vágok egy 4-5 cm hosszú hasábot.

2. A hússzeletre kerül a bacon, majd a sütőtök, kevés apróra vágott rozmaring és cayenne bors vagy őrölt chili. Összetekerem a csirkemelleket és rágöngyölöm az alufóliát, aminek a két oldalát összecsavarom, mint egy szaloncukrot. A másik három szelet hússal megismétlem ugyanezt.

3. A feldarabolt burgonyát jó sós vízben félig megfőzöm, majd leszűröm.
Közben a hústekercseket tepsibe rendezem és 200 fokon sütni kezdem, a maradék sütőtököt pedig felkockázom.

4. A csirketekercseket 10 percig sütöm, majd melléjük teszem a burgonyát, még 10 perc múlva pedig a sütőtököt is, mindkettőt sóval, borssal és rozmaringgal fűszerezve, olívaolajjal meglocsolva.

5. A 35-40. percnél levettem a fóliát a húsról és úgy tettem vissza a tepsibe, hogy érintkezzen a tepsi aljával, így fog megpirulni. 5-10 perc alatt szép piros lesz, főleg, ha forgatjuk is időként.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése