2012. augusztus 29., szerda

Kakukkfüves combcsíkok tzatzikivel




Hús:
  • 50 dkg sertéscomb
  • 8-10 ág kakukkfű (2-3 ek szárított)
  • 0,5 dl olaj
  • só, bors
Tzatziki:
  • 1 kígyóuborka
  • 1,5-2,5 dl görög joghurt (ha nem kapunk, 3 doboz natúr és 1 doboz édesfehér Activia joghurt keveréke tökéletesen helyettesíti)
  • 3 gerezd fokhagyma

1. Egy edényben összekevertem a szárról letépkedett kakukkfüvet, a sót, a borsot és az olajat, majd ebbe forgattam a csíkokra vágott sertéscombot. 

2. Amíg ez áll és pihen (ne rakjuk hűtőbe), addig elkészítettem a tzatzikit: nagylyukú reszelőn héjastul lereszeltem az uborkát, majd szűrőbe tettem, sóztam és hagytam lecsöpögni.
3. Én ekkor hámoztam meg a köretnek való krumplit és tettem fel bő vízben, kevés sóval puhulni. Ha már majdnem megpuhult, leszűrtem, kis tepsibe tettem, sóztam, borsoztam és szórtam rá görög fűszerkeveréket is, megöntöztem olívaolajjal, és 200 fokos sütőben pirosra sütöttem.
4. Egy tálban kikevertem a joghurtot a reszelt fokhagymával. Az eredeti receptben dió is van, de azt nem szeretem és nem is tudom elképzelni benne, egyébként 6-8 szem kell bele aprítva. Az uborkából kinyomkodtam a levet és a joghurthoz kevertem. Tálalásig hűtőbe tettem.
5. Ha a krumpli már kezd pirosodni, akkor jön a neheze, kell egy jó nagy és jól felforrósított serpenyő. Ebben sütöttem ki hirtelen a bepácolt húst.

*Legalábbis akkor, amikor már nem bénáztam. :) Első alkalommal ugyanis a hűtőből vettem ki a husit, ami a nem elég forró olajamat hirtelen lehűtötte, aztán ahelyett, hogy pirult volna, levet eresztett és betonná keményedett a hús, úgyhogy majd félórát pároltam és nagyon ideges voltam. Másodszor türelmes voltam és jól felforrósítottam az olajat, ráadásul két részletben sütöttem a husit, hogy mindenkinek legyen elég helye. Így már sikerült jól megpirítani és puha is lett. Olajat nem öntöttem alá, mert pácostul került a serpenyőmbe.
5. Végül a három összetevőt egy tányéron tálalom.
(A receptötlet a nemisbeka.hu oldalról származik.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése