2017. március 2., csütörtök

Töltelékes csirkecomb brokkolis-zöldborsós krumplipürével


4 adagnyi:

  • 4 nagy vagy 8 kicsi csirke felsőcomb/4 egész csirkecomb
  • 10 dkg teavaj
  • majoranna
  • 3 szikkadt vizes zsemle
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 3 evőkanál étolaj
  • 2 kis tojás
  • fél csokor petrezselyem
  • 1 teáskanál pirospaprika
  • só, bors
  • 1 kg burgonya
  • 20 dkg brokkoli (fagyasztottat használtam)
  • 20 dkg zöldborsó (fagyasztottat használtam)
  • 1,5-2 dl tej
1. A csirkecombok bőrét óvatosan fellazítottam az ujjaimmal úgy, hogy valamelyik oldalon még a húshoz tapadjanak, így szép zsebeket lehet kapni. Nem kell tökéletesnek lennie, egy kicsit ki szokott dagadni a töltelék, de nagyon finomak a pirult szélek is. A húsos oldalt sóztam, borsoztam, megszórtam kevés majorannával.

2. A töltelékhez apróra vágtam a vöröshagymát és a petrezselymet, a zsemléket pedig vízbe áztattam. A vöröshagymát kis lángon puhára pároltam az olajban, a legvégén beleszórtam a petrezselymet, majd kicsit hűlni hagytam. Fűszereztem pirospaprikával, sóval és borssal, belekevertem 2 egész tojást, végül pedig a kinyomkodott zsemléket is. Jó alaposan összekevertem a tölteléket. Ha nagyon híg lenne, zsemlemorzsát lehet még tenni bele. Az állaga akkor jó, ha nem csorog le azonnal a kanálról, de nem is olyan tömör, hogy figurákat tudj gyúrni belőle.

3. Kiskanállal a csirkecombok bőre alá ügyeskedtem a tölteléket, a bőrt - amennyire tudtam - ráhajtottam a széleken. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem a csirkecombokat, a bőrt sóval, borssal és majorannával fűszereztem, a vaj felét pedig vékony szeletekre vágva elrendeztem a bőrök tejetén.

4. 160 fokos sütőben nagyjából 1 órán át sütöttem a combokat lefedés nélkül, 4-5 alkalommal átlocsolva a bőrt a lecsorgó fűszeres vajjal. Félidőben érdemes megnézni, mennyire olvadt le a fűszer a bőrről, lehet pótolni kissé.

5. A püréhez meghámoztam és felkockáztam a krumplit, és jó sós vízben főztem 5 percig. Ezután beletettem a brokkolit, újraforrás után 5 perccel pedig a zöldborsót is. Amikor minden megpuhult, leöntöttem a felesleges vizet, majd a maradék vajjal és tejjel pürésítettem a zöldségeket. A krumplinyomó nem töri össze teljesen a borsót, de ez nem baj.

Tipp: fagyikanállal szép gömböket lehet kimérni a krumplipüréből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése