2017. március 26., vasárnap

Mézes-mustáros zöldségek frissen sült karajjal


2-3 főre:

  • 4-5 szelet sertéskaraj
  • só, bors 
  • spanyol pirospaprika (füstölt) 
  • őrölt koriander
  • 1 evőkanál finomliszt
  • 2 evőkanál étolaj
  • 1 nagyobb piros kaliforniai paprika
  • 1 póréhagyma
  • 1 cukkini (20-30 dkg)
  • 2 sárgarépa
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál méz
  • 2 evőkanál mustár
  • 2 dl főzőtejszín

1. A zöldségeket megtisztítottam (a cukkinit nem hámoztam), ujjnyi hosszú, vékony csíkokra vágtam. Egy teflonos serpenyőben közepes hőfokon olívaolajat melegítettem, rádobtam a póréhagymát és a sárgarépát, majd 5 perc pirítást követően a kaliforniai paprikát és a cukkinit is.

2. Gyakori keverés mellett kb. 15 perc alatt félpuhára pirítottam-pároltam a zöldségeket. Akkor jó, ha egy kissé még roppanósak maradnak, a sárgarépát érdemes ellenőrizni, az puhul meg a leglassabban. A végén hozzákevertem a mézet és a mustárt is, felöntöttem tejszínnel, sóztam, borsoztam, összeforraltam.

3. A karajszeleteket sóztam, borsoztam, megszórtam kevés pirospaprikával és őrölt korianderrel, majd húsklopfolóval kissé kilapítottam őket. Étolajat melegítettem, a hússzeleteket lisztbe mártottam (csak sütés előtt lisztezzük, különben ragacsos réteget képez a húson), majd forró olajon 3-3 perc alatt mindkét oldalukat pirosra sütöttem.

A köret receptje a Nők Lapja Konyhából származik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése