2017. március 25., szombat

Epertorta kakaós piskótával


Hozzávalók:

  • 30 dkg rétesliszt
  • 3 evőkanál holland kakaópor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 4 tojás
  • 20 dkg vaj
  • 2,5 dl tej
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 50 dkg eper
  • savanykás lekvár (eper/ribizli/csipkebogyó)
  • 25 dkg mascarpone
  • 5 evőkanál cukor
  • 2 dl habtejszín
  • 2 lapzselatin

1. A réteslisztet, a kakaóport, a sütőport és a sót összekevertem. Egy másik tálban gépi habverővel kikevertem a szobahőmérsékletű vajat a cukrokkal, egyenként beledolgoztam a tojásokat, majd több részletben beledolgoztam a langyos tejet és a lisztes keveréket is.

2. Egy 24 cm átmérőjű kapcsos tortaformát kibéleltem sütőpapírral (ki is lehet vajazni), beleöntöttem a tésztát, majd 170 fokos sütőben kb. 50 percig sütöttem.

3. Az epreket megtisztítottam, a szebb darabokat félretettem díszítéshez, a többit pedig villával összenyomkodtam. A tejszínből kemény habot vertem, a zselatint vízbe áztattam. A mascarponét alaposan kikevertem a cukorral és a kinyomkodott zselatinnal. Ehhez a krémhez kevertem kanállal az eperpürét, majd óvatosan a tejszínhabot is.

4. A kihűlt piskótát középen kettévágtam, az alsó réteget megkentem lekvárral és az eperkrém felével. Rátettem a felső réteget, azt is megkentem lekvárral, rákentem a maradék krémet, végül eperszemekkel díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése