2017. március 3., péntek

Paradicsomos spagetti sült zöldségekkel


4 főre:


  • 2 kis cukkini
  • 4 nem óriási sárgarépa
  • 2 fej lilahagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 csomag friss bazsalikom
  • 2 doboz hámozott paradicsom
  • olívaolaj
  • só, bors, borsikafű, oregánó, zsálya
  • 1 db kockacukor
  • 1 csomag spagetti
  • parmezán
  • reszelt kemény sajt a tetejére


1. A lilahagymát vastagabb csíkokra, a cukkinikat vékony félkarikákra, a répákat pedig vékony, ferde karikákra vágtam. A fokhagymát reszelni is lehet, én csak vékonyan felkarikáztam.

2. Egy magas peremű teflonserpenyőben olívaolajon addig pirítottam a lilahagymát, amíg össze nem esett és egy kicsit meg nem barnult, ehhez a közepes láng a legjobb. A legvégén hozzátettem a fokhagymát is, de ezzel már csak 1 percig pirítottam. A végén szűrőkanállal kiszedtem az olajból a hagymákat, félretettem.

3. Nagy lángon, kis olajpótlással először a répát kezdtem pirítani, majd 3-4 perc után hozzáadtam a cukkinit is. Állandó kevergetés mellett barnára pirítottam a zöldségeket.

4. A konzerv paradicsomokat kézzel péppé zúztam, majd a levükkel együtt ráöntöttem a piruló zöldségekre. Fűszereztem sóval, borssal, borsikafűvel, oregánóval, zsályával és kb. 10 levélnyi bazsalikommal. A paradicsom savassága miatt 1 kockacukrot is beletettem. Ha nagyon sűrű, egy kis vízzel lehet lazítani rajta. 6-8 perc alatt összefőnek az ízek.

5. A spagettit jó sós vízben kifőztem, a sajtot lereszeltem.

6. Tálalás: spagetti, zöldségragu, parmezán, frissen tépkedett bazsalikomlevelek, reszelt sajt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése