2017. március 2., csütörtök

BBQ sertésszűz kétféle dippel, édes-savanyú lilahagymával


Hús + pác:

  • 60 dkg sertésszűz
  • 2 evőkanál mustár
  • 2 evőkanál ketchup
  • 1 teáskanál méz
  • 1 evőkanál Worchestershire-szósz
  • 1 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • olívaolaj

A fenti hozzávalókat a só kivételével összekevertem, és ebben a pácban pihentettem a szeletekre vágott húst egy éjszakán keresztül hűtőben. Sütés előtt egy órával kivettem a hűtőből, hogy ne legyen annyira hideg, majd a pác javát letörölgettem a szeletekről papírtörlővel  (igazság szerint kézzel lehúzogattam). Grillserpenyőben nagy lángon megsütöttem, szeletenként 2-2 percig, gyorsan átsül. A végén sóztam.


 A dipek:

  • bolti/török, szír, egyéb büféből származó humusz + cayenne bors a tetejére
  • avokádókrém: 2 érett avokádó, 1/2 lilahagyma, 1/2 lime leve (esetleg citrom is lehet, de abból elég egy negyed), 1/2 teáskanál római kömény, 2 evőkanál majonéz, 1/2 teáskanál só

Az avokádót meghámoztam, villával összetörtem, belekevertem az apróra vágott lilahagymát, a lime levét, a római köményt, a majonézt és a sót. Fél órára hűtőbe tettem felhasználás előtt.


Lilahagyma:

  • 2 fej lilahagyma 
  • 1 evőkanál barna cukor
  • 2 evőkanál fehérborecet
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1/2 teáskanál só

A lilahagymákat csíkokra vágtam, összekevertem a cukorral, a sóval, az ecettel és az olívaolajjal. Hűtőben 1 órán keresztül hagytam állni.

A naan is bolti volt, azt forró serpenyőben melegítettem át.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése