2017. március 3., péntek

Cukkinis fasírt sült répás salátával


4 adagnyi:

  • 50 dkg darált hús
  • 4-6 evőkanál zsemlemorzsa
  • 1 tojás
  • 1 teáskanál őrölt római kömény
  • só, bors
  • olívaolaj
  • 60-70 dkg cukkini (3 db kb. 20 centis példány volt)
  • 1 doboz konzerv kukorica
  • 5 szál sárgarépa
  • 5 dkg krémfehérsajt
  • 30 dkg koktélparadicsom
  • 3 szál újhagyma
  • 1 teáskanál morzsolt zsálya
  • 1/2 teáskanál őrölt koriander
  • 1 teáskanál fehérborecet

1. A répákat ferdén felkarikáztam (nagyjából fél cm vastagon), egy cukkinit pedig falatnyi kockákra vágtam. 2 evőkanál olívaolajat kikevertem sóval, borssal és korianderrel, majd átforgattam benne a zöldségeket. Alufóliával és sütőpapírral bélelt lapos tepsire borítottam, majd 180 fokon kb. 30 perc alatt pirosra sütöttem őket.

2. A másik két cukkinit hámozás nélkül nagylyukú reszelőn lereszeltem, majd kinyomkodtam a levét. Összekevertem a darált hússal, a tojással, a zsemlemorzsával, sóval (kb. 3 teáskanál), borssal és a római köménnyel. A masszából ujjnyi vastag korongokat formáltam, majd közepesen forró serpenyőben kevéske olívaolajon pirosra sütöttem mindkét oldalukat.

3. A salátához összekevertem a lecsepegtetett kukoricát, a felkockázott krémfehérsajtot, a felkarikázott újhagymát, a félbevágott paradicsomokat és a sült zöldségeket. 2 evőkanál olívaolajból és 1 teáskanál fehérborecetből sóval, borssal és zsályával öntetet kevertem, majd a salátára öntöttem. Be lehet hűteni tálalás előtt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése