2017. március 11., szombat

Rosé kacsamell fokhagymás szőlővel


2 személyre:
  • 2 nagyobb kacsamell
  • rózsabors
  • 50 dkg szőlő
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 vöröshagyma
  • 1 dl fehérbor
  • 1/2 dl víz
  • 2 evőkanál vaj
  • só, bors
  • nagyszemű só
  • olívaolaj

1. A kacsamellek bőrét éles késsel beirdaltam, mindkét oldalukat borsoztam, bedörzsöltem durvára darált rózsaborssal és olívaolajjal, majd szobahőmérsékleten pihentettem egy órán át.

2. A szőlőszemeket félbevágtam, kimagoztam, a fokhagymákat vékonyan felszeleteltem, a vöröshagymát csíkokra vágtam.

3. Kis lángon felolvasztottam a vajat, hozzátettem a felszeletelt hagymát, majd 10 percig pároltam. Amikor már majdnem teljesen megpuhult a hagyma, hozzátettem a fokhagymát, és ezzel is néhány percig pároltam. Végül beletettem a szőlőt, felöntöttem fehérborral, sóztam és borsoztam. Elpároltam a fehérbort, megkóstoltam, öntöttem hozzá egy kevés vizet, és félretettem.

4. Közepes (inkább kisebb, mint nagyobb) lángon vastag serpenyőben pár csepp olívaolajon pirítani kezdem a kacsamellek bőrét. Kb. 8-10 perc alatt kiolvadt a zsír, és a bőr szép piros lett. Ekkor megfordítottam, további 5 percig pirítottam a kacsamellek másik oldalát is. A tűzről levéve alufóliával lefedve 5 percig pihentettem tálalás előtt. A bőrt a végén megszórtam nagyszemű sóval. Krumplipürével ettük.

(Ha nagyon vastag a kacsamell, a sütés végén 160 fokos sütőben további 5-8 percig érdemes sütni, és csak utána pihentetni. Ehhez hasznos, ha a serpenyő nyele levehető vagy fémből készült, de áttehetjük egy kiolajozott tepsire vagy jénai tál fedőjébe is.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése