2017. március 6., hétfő

Kókusztejes vöröslencse sült császárszalonnával


4 adagnyi:

  • 50 dkg vöröslencse
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 dl kókusztej
  • 3 dl alaplé
  • 1 evőkanál egész római kömény
  • 1 teáskanál garam masala
  • 1/2 teáskanál cayenne bors
  • 2-3 teáskanál só
  • olívaolaj
  • 10 dkg szeletelt császárszalonna

1. A vöröshagymát felkockáztam, a fokhagymát vékonyan felkarikáztam, a vöröslencsét pedig hideg vízzel átöblítettem. Olívaolajat melegítettem, beleszórtam a római köményt, majd addig pirítottam, amíg meg nem éreztem az illatát, illetve kissé pattogni nem kezdett (1-2 perc). Ekkor kicsire tekertem a lángot, beletettem a vöröshagymát és a fokhagymát, és néhány percig együtt pároltam őket.

2. Hozzáadtam a vöröslencsét a hagymás keverékhez, sóztam, fűszereztem garam masalával és cayenne borssal, majd felöntöttem a kókusztejjel és az alaplé felével. Nagyjából 15 percig főztem, közben pedig néhányszor megkevertem, és ha épp nagyon sűrűnek éreztem, akkor öntöttem még hozzá az alapléből. Nagyjából főzelék állagot próbáltam elérni a végére.

3. A császárszalonnából nagyobb darabokat vágtam, majd közepes lángon egy kevés olívaolajon pirosra sütöttem mindkét oldalukat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése