2017. március 4., szombat

Édesburgonyás-fetás kuszkusz


4 adagnyi:

  • 30 dkg kuszkusz
  • 2 nagyobb édesburgonya
  • 5-10 dkg feta/krémfehérsajt
  • 1 doboz konzerv kukorica
  • 10 levélnyi friss bazsalikom
  • kb. 3 dl alaplé
  • só, bors, 2 teáskanál őrölt római kömény
  • 2+2 evőkanál olívaolaj

1. Az édesburgonyákat meghámoztam, 1x1 cm-es kockákra vágtam, majd forró serpenyőben 2 evőkanál olívaolajon pirosra sütöttem őket. Érdemes nagy (teflonos) serpenyőt használni, vagy pedig két részletben sütni, hogy ne zsúfolódjanak össze a kockák.

2. Felforraltam az alaplevet, sóztam, borsoztam, belekevertem 2 evőkanál olívaolajat, majd a római köményt is, és ráöntöttem a kuszkuszra. Ilyenkor nem szabad kevergetni, mert könnyen ragacsos massza lesz a végeredmény. Gyorsan légmentesen lefedtem, és kb. 5 percig állni hagytam. A 3 dl alaplé lehet, hogy kevés, érdemes kicsit többet melegíteni, éppen annyi kell a kuszkuszra, amennyi egy ujjnyival ellepi.

3. Villával (ez fontos, a kanáltól is összetapad) átkevertem a kuszkuszt, beletettem a sült édesburgonyát, a felkockázott fetát, a lecsepegtetett kukoricát és a felaprított bazsalikomot. Kész. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése