2016. március 23., szerda

Lassan sült sertéslapocka mázas répával, avokádós és uborkás dippel


4 személyre:

Lapocka:
  • 1,2 kg sertéslapocka
  • 1 teáskanál frissen őrölt tarkabors 
  • 1 teáskanál füstölt paprika
  • 1 teáskanál őrölt koriander
  • 1 teáskanál oregánó
  • 3 gerezd fokhagyma reszelve
  • 4 evőkanál ketchup
  • 1 evőkanál Worcestershire-szósz
  • 1 evőkanál világos szójaszósz
  • 3-4 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál fehérborecet
  • 2 dl sör/fehérbor/víz

1. A pác hozzávalóit összekevertem, majd egyenletesen bekentem vele a sertéslapocka minden oldalát. Zsírpapírba csavarva 1 éjszakán keresztül hűtőben érleltem. Másnap kibéleltem egy kis tepsit alufóliával és sütőpapírral (nem szeretek mosogatni), beleültettem a lapockát a páccal együtt, és jó alaposan körbesóztam. Aláöntöttem a folyadékot, majd szorosan lefedtem alufóliával.

2. 140-150 fokon kb. 3 órán keresztül sütöttem, ezalatt olyan puhára párolódik, hogy a végén villával szét lehet húzni a rostokat. 2 óra elteltével azért érdemes ellenőrizni, minden sütő más. Az utolsó 20 percben levettem a fóliát, és a kisült szafttal locsolgatva egy kicsit meg is pirítottam a tetejét.

Joghurtos-uborkás dip: 
  • 1 nagy kígyóuborka
  • 3 dl görög joghurt
  • 1/4 csokor medvehagyma
  • 1 evőkanál fehérborecet
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • só, őrölt fehérbors, római kömény

Az uborkát hosszában félbevágtam, legyalultam/extravékonyan felszeleteltem és jól megsóztam. 15 perc állás után kifacsartam belőle az uborkalevet, majd a kifacsart uborkát összekevertem a felaprított medvehagymával, a joghurttal, a fűszerekkel, az olívaolajjal és a fehérborecettel.

Avokádós-paradicsomos dip:
  • 1 érett avokádó
  • 2 érett paradicsom
  • 5 dkg krémfehérsajt/feta
  • só, bors, őrölt chili
  • friss koriander
  • olívaolaj

Az avokádót, a kimagozott paradicsomot és a krémfehérsajtot apró kockákra vágtam. Sóztam, borsoztam, megszórtam chilivel és aprított korianderrel, majd összekevertem 2 evőkanál olívaolajjal.

Mázas répa:
  • 1 csokor friss, tavaszi répa (8 db)
  • 2 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál méz

1. A répákat alaposan megmostam, de nem hámoztam meg (a "téli" répát meghámoztam volna), a zöldjéből is rajtahagytam egy kicsit. Sós vízben roppanósra főztem.

2. Egy serpenyőben felolvasztottam a vajat, majd beletettem a lecsepegtetett répákat, enyhén sóztam, és 1 evőkanál mézzel közepes lángon enyhe pirulásig sütöttem őket. Meg lehet szórni szezámmaggal is a végén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése