2015. szeptember 29., kedd

Túrós zebratorta



A tészta:

  • 25 dkg finomliszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 5 dkg kristálycukor
  • 10 dkg margarin
  • 1 tojás
  • 1 csipet só
  • 2 evőkanál hideg víz
  • 1/2 teáskanál reszelt citromhéj

A krém:

  • 75 dkg túró
  • 2 dl tejföl
  • 1/2 dl olaj
  • 12 dkg kristálycukor
  • 2 tojás
  • 1/2 teáskanál reszelt citromhéj
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor 

1. A liszthez kevertem a sütőport, a sót és a reszelt citromhéjat, majd elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a cukrot, a tojást és a hideg vizet, és addig gyúrtam, amíg össze nem állt a tészta. Ha nagyon morzsalékos, egy kis hideg vizet lehet még adni hozzá.

2. Egy 24 cm átmérőjű, kapcsos tortaformát kivajaztam, majd belenyomkodtam a puha tésztát úgy, hogy kb. 4 cm magas pereme is legyen.

3. A krém hozzávalóit a kakaópor és a citromhéj kivételével simára kevertem. A krémet kettéosztottam, az egyik felébe belekevertem a kakaóport, a másik felébe pedig a reszelt citromhéjat.

4. A zebraminta úgy keletkezik, hogy a tészta közepére először egy merőkanálnyi kakaós krémet csurgatok, majd ennek a közepébe vaníliásat, annak pedig újra kakaósat, és így tovább. Az újabb adag krém fokozatosan kifelé tolja az alatta lévő rétegeket. Ezt egészen addig folytattam, amíg el nem fogytak a krémek.

5. 170 fokon kb. 60 perc alatt készre sül, szeletelés előtt érdemes várni egy kicsit, melegen nem egyszerű a dolog. 

Az eredeti receptet egy kicsit átdolgoztam, hogy a végeredmény túrósabb és krémesebb legyen (több túró, több tejföl), valamint kerekítettem egy kicsit az összetevők mennyiségén is.

A receptet itt találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése