2015. szeptember 16., szerda

Avokádós-zöldborsós kence


Hozzávalók

  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 40 dkg fagyasztott zöldborsó
  • 5 dkg vaj
  • 1 dl tejföl
  • 1 érett avokádó
  • 1 fej lilahagyma
  • 2 db kápia paprika
  • bors
  • friss koriander

1. Az apróra vágott vöröshagymát kis lángon puhára pároltam a 2 evőkanál olívaolaj és a vaj keverékén. Ráreszeltem 1 gerezd fokhagymát (a másik gerezdet a végén), hozzáadtam a zöldborsót, sóztam és borsoztam. Lefedve 10 perc alatt puhára pároltam.

2. A megpuhult zöldborsót összeturmixoltam a tejföllel, a másik gerezd reszelt fokhagymával és a puha avokádóval.

3. A lilahagymát, a kápia paprikákat és a koriandert felkockáztam/összevágtam. A hagymát, valamint a paprika és a koriander felét belekevertem a krémbe, kóstolás után még sóztam és borsoztam. A kész kencét tálakba szedtem, a tetejét pedig a megmaradt paprikával és korianderrel díszítettem.

(Ez egy Nők Lapja Konyhában (2015/06.) megjelent recept átdolgozása, ott szerepel egy egyszerű füstölt sajtos keksz hozzá, az is igen finom.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése