2015. szeptember 28., hétfő

Kókusztejes-ananászos csirkeragu korianderrel és chilivel


Ez az egyik kedvenc visszatérő ételünk, pillanatok alatt össze lehet dobni, hogy aztán le tudjunk ülni egy jó sorozat elé, kanállal enni, és persze mindig kicsit túl sok chilit tenni rá, ami ebben az őszi vacogásban most különösen jól tud esni.

Két tipp: ha nem szeretnénk liszttel sűríteni, ami a hasonló raguknál néha szükséges lehet, akkor morzsolt vagy apróra vágott kenyérbéllel érhetjük el ugyanezt a hatást. A másikat pedig a kínai konyhából lestem el, ha pirítás előtt megszórom a csirkemellet keményítővel, a végén istenien vajpuha lesz a hús.  

4 adagnyi hozzávaló:

  • 70 dkg csirkemell
  • 1 evőkanál keményítő
  • 1 doboz darabolt ananász
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 dl kókusztej
  • 1 dl főzőtejszín
  • só, bors
  • olívaolaj
  • 2 evőkanál curry (egy édesebb keverék illik a raguhoz)
  • 2 evőkanál aprított kenyérbél (friss és szárított is lehet)
  • 1 csokor friss koriander
  • chili

1. A csirkemellet felkockáztam, megszórtam a keményítővel, átkevertem. A hagymát 2-3 evőkanál olívaolajon puhára pároltam, majd belekevertem a curry felét, valamint a felkockázott csirkemellet is. Fehéredésig pirítottam.

2. A megpirult csirkemellre öntöttem a kókusztejet és a főzőtejszínt, sóztam, borsoztam, majd 5-10 percig rotyogtattam a ragut. A végén kevertem bele a kenyérbelet sűrítés gyanánt, a curry másik felét, az ananászt (a leve nélkül), valamint a friss koriander megmosott és felaprított szárát is.

3. A végén tetszés szerinti (jó sok) korianderrel és felkarikázott chilivel szórtam meg. Jázminrizzsel nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése