2015. szeptember 23., szerda

Masnitészta édesburgonyával, szalonnával és kápia paprikával



4 adagnyi:

  • 2 db közepes méretű édesburgonya
  • 10 dkg húsos szalonna
  • 1 szál póréhagyma
  • 2-3 db kápia paprika
  • 2 dl főzőtejszín
  • 1,5 dl alaplé
  • friss petrezselyem/koriander
  • só, bors
  • 1 teáskanál kakukkfű
  • 1 teáskanál őrölt koriander
  • 1 csipet chilipehely/cayenne bors
  • olívaolaj
  • 30 dkg masnitészta

1.  A meghámozott édesburgonyát és a szalonnát falatnyi kockákra, a póréhagymát félkarikákra vágtam. Kevés olívaolajon megpirítottam a szalonnakockákat, majd kiszedtem az olajból, és félretettem. A megmaradt szalonnazsíros olajon megpároltam a póréhagymát, végül pedig beledobtam az édesburgonyát is. 1,5 dl alaplével felöntve puhára pároltam, közben fűszereztem sóval, borssal, kakukkfűvel, őrölt korianderrel és chilivel.

2. Amíg főtt az édesburgonya, addig feltettem forrni a vizet a masnitésztához. A kápia paprikát és a petrezselymet/koriandert felaprítottam, félretettem.

3. Amikor megpuhult az édesburgonya, felöntöttem tejszínnel, utófűszereztem, összeforraltam. A masnitésztát puhára főztem, majd hozzákevertem az édesburgonyás alaphoz. Végül belekevertem a kisült szalonnakockákat, a nyers paprikakockákat és a petrezselymet/koriandert is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése