2015. szeptember 15., kedd

Grillezett szűzérmék lilahagymás-kéksajtos sütőtökkel


2 adagnyi

  • 60 dkg sertésszűz
  • 1 evőkanál őrölt koriander
  • frissen őrölt bors
  • olívaolaj
  • 80 dkg sütőtök
  • 2 nagy fej lilahagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 kávéskanál cayenne bors
  • 1 kávéskanál őrölt római kömény
  • 1 kávéskanál kakukkfű
  • 1 kávéskanál morzsolt zsálya
  • 1 kávéskanál frissen őrölt színes bors
  • 5 dkg kéksajt

1. A sütőtököt 2 x 2 cm-es kockákra vágtam, a lilahagymát pedig nyolcadokra daraboltam. 2-3 evőkanál olívaolajat elkevertem a reszelt fokhagymával, a cayenne borssal, a római köménnyel, a kakukkfűvel, a zsályával, borssal és sóval, majd egy nagyobb tálban (egy zacskóban is lehet) alaposan összekevertem a tökkel és a hagymával.

2. Egy tepsit kibéleltem alufóliával és sütőpapírral (így megúszható a mosogatás, és a zöldségek sem tapadnak a tepsi aljára), majd vékony rétegben elegyengettem rajta a fűszeres, lilahagymás sütőtököt. 180 fokos sütőben 30 percig sütöttem.

3. 30 perc után átkevertem a zöldséget, rámorzsoltam a kéksajtot, majd még 5-10 percig sütöttem.

4. A sertésszűzból 2 ujjnyi szeleteket vágtam, majd tenyérrel kicsit lelapítottam őket. Fűszereztem borssal és őrölt korianderrel, meglocsoltam kevés olívaolajjal, sózni csak a sütés után érdemes (pl. nagyszemű tengeri sóval). Az érméket grillserpenyőben a legnagyobb lángon oldalanként 2-3 percig sütöttem, így szép rózsaszín maradt a közepük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése