2015. szeptember 28., hétfő

Cékla, körte, juhtúró


Ehhez a karakteres ízű salátához jól illik egy köményes illatú rozskenyér (főleg pirítós formájában), na és persze egy finom fehérbor is. A még meleg pirítósra rá lehet kenni a juhtúrót, megpakolni a fűszeres körtével és céklával, remek vacsora lesz, ígérem. :)

Hozzávalók:

  • 4-5 kisebb méretű cékla
  • 2 darab körte
  • 10 dkg juhtúró (bryndza)
  • 3-4 evőkanál jó minőségű olívaolaj
  • 1-2 evőkanál balzsamecet
  • 1/2 teáskanál kakukkfű
  • só, bors
  • 1 teáskanál méz

1. Főtt céklát gyakran lehet kapni vákuumcsomagban (Lidl), azt is használhatunk a salátához. Ha friss a cékla, akkor alufóliába csomagolva 40-50 perc alatt puhára sül a sütőben. Én kicsit meg szoktam böködni késsel, durva sóval és borssal szórom meg, és még egy kis olívaolajat is locsolok rá a bugyolálás előtt. Érdemes tenni alá egy bármivel bélelt sütőlapot, ha ki szeretne csorogni a leve.

2. A sült céklát meghámoztam, vékonyan felszeleteltem. A körtét megtisztítottam (de nem hámoztam), szintén felszeleteltem, a juhtúrót pedig - amennyire lehetett - felkockáztam.

3. A fűszerekből, a mézből, a balzsamecetből és az olívaolajból öntetet kevertem.

4. Egy tál alját megkentem az öntet egy részével, elegyengettem a céklát, a körtét és a juhtúrót, majd a tetejét is meglocsoltam a maradék öntettel. Azonnal fogyasztható, de pár óra állást is kibír (egy napot is, de kicsit össze fog esni). Rozskenyérrel nagyon finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése