2017. április 5., szerda

Normandiai csirkemáj - egytálétel csirkemájjal, almával, baconnel és krumplival


4 adagnyi:

  • 60 dkg tisztított csirkemáj (szív nélkül)
  • 1 nagy fej vöröshagyma (vagy két kisebb)
  • friss kakukkfű (nyilván szárított is jó)
  • 3 alma
  • 10 dkg bacon
  • 1/2 dl fehérbor
  • 70 dkg burgonya
  • só, bors
  • őrölt koriander
  • 2 evőkanál vaj
  • olívaolaj

1. A meghámozott krumplit felkockáztam, összekevertem sóval, borssal és őrölt korianderrel elkevert olívaolajjal, alufóliával és sütőpapírral bélelt lapos tepsire öntöttem egy rétegben, majd 170 fokos sütőben egyszer átforgatva kb. 40 perc alatt pirosra sütöttem.

2. A bacont felcsíkoztam, az almákat meghámoztam, felkockáztam. Egy serpenyőben kevéske olívaolajon megpirítottam a bacont, szűrőkanállal kiszedtem, félretettem. A baconzsírhoz hozzáolvasztottam a vajat, rádobtam az almakockákat, 2 evőkanál vizet öntöttem hozzá, lefedtem, és nagyjából 10 perc alatt puhára pároltam. A végén hozzákevertem a pirult bacont is, enyhén borsoztam.

3. Olívaolajon puhára pároltam a nagyobb kockákra vágott vöröshagymát, közepes láng mellett hozzáadtam a felaprított csirkemájat is, és lassan pirítani kezdtem. Fűszereztem borssal és kakukkfűvel, felöntöttem a fehérborral. Nagyjából 10 percig pároltam, pirítottam, a végén pedig sóztam is.

4. A végén össze lehet keverni a krumplit, az almát és a májat, tálaláshoz persze külön is maradhat, de ez valójában egy egytálétel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése