2017. április 17., hétfő

Barbecue csirkemell sajtos brokkolival


Hozzávalók 4 személyre:

  • 80 dkg csirkemellfilé
  • 2 evőkanál mustár
  • 4 evőkanál ketchup
  • 1 evőkanál méz
  • 1 teáskanál Worchestershire-szósz
  • só, bors
  • olívaolaj
  • 80 dkg brokkoli (fagyasztott is jó)
  • 2 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál finomliszt
  • 5 dl tej
  • 1/2 kávéskanál őrölt szerecsendió (frissen reszelve a legjobb)
  • 15 dkg sajt
  • 5 dkg szeletelt mandula (kihagyható) 

1. A csirkemelleket kisebb, vékonyabb szeletekre vágtam. Elkevertem a mézet, a ketchupot, a mustárt és a Worchestershire-szószt 2 evőkanál olívaolajjal. A csirkemelleket ebben a pácban érleltem egy éjszakán keresztül.

2. A brokkolit sós vízben félpuhára főztem, lecsöpögtettem. A sajtot nagylyukú reszelőn lereszeltem. A mandulát kis lángon világosra pirítottam egy serpenyőben.

3. Elkészítettem a besamelt: kis lángon felolvasztottam a vajat, rászórtam a lisztet, majd 1-2 percig melegítve világosra pirítottam a rántást. Kis adagokban felöntöttem a tejjel, miközben folyamatosan kevertem a mártást habverővel. Amikor az utolsó adag tejjel is összeforrt a besamel, fűszereztem sóval, borssal és szerecsendióval. Hozzákevertem a sajt felét, majd óvatosan a brokkolit és a mandulát is.

4. Kivajazott/kiolajozott sütőedénybe (teflonos vagy jénai) öntöttem a besameles brokkolit, a tetejét megszórtam a maradék sajttal, majd 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt pirosra sütöttem.

5. A hússzeletekről papírtörlővel leitattam a pácot, forró serpenyőben olívaolajon megsütöttem őket, a végén enyhén sóztam.

1 megjegyzés: