2017. április 23., vasárnap

Pestós tészta bébispenóttal és csirkemellel



4 adaghoz:

  • 80 dkg csirkemellfilé
  • 2 evőkanál étkezési keményítő
  • 1 csomag bébispenót
  • 1/2 üveg zöld pesto
  • 2 dl főzőtejszín
  • 1 dl fehérbor
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál bazsalikom
  • só, bors
  • olívaolaj
  • 40 dkg tészta
  • parmezán

1. A csirkemellet felkockáztam, a fokhagymákat vékony szeletekre vágtam, a bébispenótot bő vízben átmostam, lecsöpögtettem. A tésztához jó sós vizet kezdtem forralni. A fokhagymaszeleteket olívaolajon kis lángon pirítani kezdtem, közben a csirkemellre rászórtam a keményítőt, és kevés mozdulattal nagyjából átkevertem vele.

2. A lángot maximumra állítottam, beleöntöttem a fokhagymás olajba a csirkekockákat, és fehéredésig pirítottam őket benne. Ekkor rákanalaztam a pestót, enyhén sóztam (a pesto is sós kicsit), borsoztam, fűszereztem bazsalikommal, majd felöntöttem a fehérborral, és jól kiforraltam belőle az alkoholt. A felforrt vízbe beletettem a tésztát.

3. Hozzákevertem a csirkéhez a bébispenót felét, és fél dl vízzel 3-4 perc alatt készre pároltam. A keményítőnek köszönhetően gyorsan megpuhul, és puhább is lesz, mint nélküle.

4. A ragut felöntöttem tejszínnel, felforraltam, és az időközben megfőtt tészta levéből is öntöttem hozzá annyit, hogy tésztaszósz állagot kapjak. A végén kevertem bele a maradék bébispenótot, majd a tésztát is. A tetejére parmezánt szórtam.

1 megjegyzés: