2017. április 11., kedd

Hagymás pite



A tésztához:

  • 12 dkg finomliszt
  • 10 dkg vaj
  • 1 tojás sárgája
  • 1 kávéskanál só
  • 4-6 evőkanál víz

A töltelékhez:

  • 10 dkg szeletelt bacon
  • 3 fej vöröshagyma
  • 2 evőkanál kakukkfű
  • 1/2 dl fehérbor
  • 2 evőkanál méz
  • 2 evőkanál főzőtejszín
  • 1 tojás
  • só, bors

1. A lisztet összemorzsoltam a hideg vajjal, majd belekevertem a sót, a tojássárgáját és annyi vizet, amivel összeállt a tészta. Nem szabad sokáig gyúrni, hogy ne olvadjon meg nagyon a vaj. A tésztagombócot folpackba csomagolva fél órán át hűtőben pihentettem.

2. A bacon felét felkockáztam, teflonos serpenyőben kissé megpirítottam, hozzáadtam a felkockázott hagymát, a kakukkfüvet, sóztam és borsoztam. 5 perc párolás után hozzáadtam a mézet, felöntöttem borral, azt pedig elpároltam. További 10 percig pároltam a keveréket, amíg a hagyma meg nem puhult. Hozzákevertem a tejszínt, és kissé hűlni hagytam. A tojást felvertem, és azt is elkevertem a hagymás töltelékkel.

3. A tésztát piteformába nyomkodtam, sütőpapírt tettem rá, arra sütőbabot/rizst/lencsét, majd 180 fokos sütőben 15 perc alatt félkészre sütöttem (halovány világosbarnára). A tölteléket rátéve 160 fokon további 15 percig sütöttem, majd ráfektettem a maradék baconszeleteket, és ezzel együtt még 15 percig pirítottam.

A recept egy régi TV Paprika receptújságból származik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése