2017. április 16., vasárnap

Körtés-lilahagymás sertéskaraj




4 adagnyi:

  • 80 dkg sertéskaraj szeletelve
  • 3 keményebb húsú körte
  • 4 fej lilahagyma
  • 1 evőkanál kakukkfű
  • 1/2 evőkanál őrölt rozmaring
  • só, bors
  • olívaolaj
  • 1/2 dl fehérbor
  • füstölt sajt (nálam most szeletelt)

1. A karajszeleteket kevés olívaolajon elősütöttem, kiolajozott tepsibe rendeztem, sóztam, borsoztam, fűszereztem kakukkfűvel és rozmaringgal.

2. Pótolva az olajat ugyanabban a serpenyőben közepes lángon megpirítottam a felcsíkozott lilahagymát is, sóztam, majd szűrőkanállal a karajszeletek tetejére rendeztem.

3. A visszamaradt zsiradékon átforgattam a meghámozott és vékony szeletekre vágott körtét, fűszereztem kakukkfűvel és kevés sóval, felöntöttem a fehérborral, majd azt elpároltam róla.

4. A körtét ráöntöttem a sült lilahagyma tetejére, ráhelyeztem a sajtszeleteket, és 200 fokos sütőben 20 perc alatt pirosra sütöttem a tetejét. 

Köretként gombás-bazsalikomos rizst készítettem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése