2012. szeptember 3., hétfő

Szalonnás csirkenyárs sült cukkinis salátával

Mostanság aktuális a cukkini-túladagolás, ennek remek módja a következő recept. A cukkini akkor lesz igazán zseniális ízű, ha jó alaposan megpirítjuk (vagy a nagymamánk kirántja), ilyenkor egy sűrű joghurttal maradandó emlékű köretet alkot. Mindenféle nyársért rajongunk, itt most mustár boldogítja a bacont és fordítva. 

4 embernyi:
  • 60 dkg csirkemell nagyobb kockákra vágva
  • mustár
  • szeletelt bacon
  • 50 dkg cukkini
  • friss kakukkfű/snidling/kapor/reszelt fokhagyma
  • 4 dl sűrű joghurt (pl. a sparban kapható egy kék dobozos görög joghurt, talán a bakoma gyártja, az szuperjó ehhez)
  • 1 cikk citrom
  • olívaolaj

1. Ha bambusznyársat használunk, akkor sütés előtt áztassuk be 20 percre. A mustárt összekevertem kevés sóval, majd beleforgattam a csirkekockákat. Kicsit hagyhatjuk állni is, de nem feltétlenül szükséges. A baconből kb. 10 cm-es darabokat vágtam (praktikusan egy szeletet ketté), és egyesével betekertem a mustáros csirkedarabokat. Érdemes úgy végezni ezt a műveletet, hogy minden betekert darabot rögtön felhúzunk a nyársra, ez rögzíti a bacont a húson. Így elvileg 4 nyársat kapunk.

2. 200 fokra előmelegített sütőben néhányszor megforgatva pirosra sütöttem. (Alacsony peremű tepsi + sütőpapír/alufólia, alá kevés olaj.) Lehet serpenyőben lassacskán vagy grillen boldogan.

3. A cukkinit felkarikáztam, sóztam, és mindig csak kevéske olívaolajat aláöntve minden karikát (sajnos) adagonként pirosra sütöttem. Mindkét oldalukat persze. Kiszedve kicsit hagytam hűlni, majd beleforgattam a sóval, kakukkfűvel, fokhagymával és nagyon kevés citromlével ízesített joghurttal.

A recept a Nők Lapja Konyhából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése