2012. szeptember 7., péntek

Sertéstarja hagymakarikákkal, répapürével és zöldborsóval


Egy ötlet hétvégi ebédhez.

1. A répapüré:
  • 3 szál sárgarépa
  • 1 szem krumpli
  • só, bors, őrölt koriander
  • 3-4 dkg vaj
  • 0,5 dl tejszín
 A répát kisebb darabokra vágtam, sós vízben majdnem puhára főztem, majd hozzáadtam a felkockázott krumplit is. Amikor mindkét zöldség megpuhult, leszűrtem, de egy nagyon kevés levet hagytam rajta. Fűszereztem sóval, borssal és őrölt korianderrel, majd vajjal és tejszínnel pürésítettem.

2. Borsó:
  • 20 dkg fagyasztott zöldborsó
  • vaj
  • só, bors
Kis lángon vajat melegítettem, rádobtam a zöldborsót, sóztam, borsoztam, majd felöntöttem egy kevéske vízzel. Lefedve 5 percig, majd fedő nélkül még 5 percig pároltam, illetve addig, amíg elforrt a leve.

3. Tarja hagymakarikákkal:
  • 4 szelet csontozott sertéstarja
  • mustár
  • só, bors
  • 2-3 vöröshagyma
  • liszt
  • olaj
A tarjaszeleteket egy estén keresztül pácoltam borssal és mustárral elkevert olajban. Sütés előtt egy órával kivettem a hűtőből, majd sózás után egy jó állapotú teflonos serpenyőben forró olajban a húsok mindkét oldalát pirosra sütöttem. Ugyanaz érvényes rá, mint az előző receptekben, a húst keveset mozgassuk sütés közben, így lesz szép pirult.

A hagymákat felkarikáztam, egy tálkában jól összeforgattam sós liszttel, majd nagylyukú szűrőn leráztam róluk a felesleges lisztet. Forró bő olajban több adagban barnulásig sütöttem. 

1 megjegyzés: