2012. szeptember 14., péntek

Kakaós-meggyes kocka egy kevés chilivel


A csokoládé chilizése jónéhány éve jelent meg nálunk, ami aztán egyesek nagy lelkesedésében a végletekig fajult: láttam már olyan táblás példányt, amin jókora szárított chilikarikák díszlettek, igen sűrűn elosztva. 
De a pláne ebben a műfajban szerintem pont az, hogy megmaradjon a "mintha" élmény, egy kicsit bizsergesse a torkot, de a sütemény az sütemény, nem pedig lecsó. Ez a recept pont ilyen.

Nem túl nagy tepsinyi (kb. 20 x 30 cm):
  • 20 dkg liszt
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 15 dkg margarin
  • 4 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 7 dkg kakaópor
  • 2 kk őrölt chili
  • 1 üveg meggybefőtt 
  • 1-2 ek meggylé

1. Az egész tojásokat kézi mixerrel simára kevertem a cukorral és a szobahőmérsékletű margarinnal.

2. A lisztet külön tálban összekevertem a sütőporral, a kakaóval és a chilivel.

3. Az előbbi két egyveleget összekevertem, majd a legvégén hozzáadtam a leszűrt magozott meggyet és egy kevés meggylevet is. Érdemes rászánni az erőt a meggyszemek egyenkénti átnyomogatására, akkor nem kell óvatoskodva enni a süteményt, bármilyen jó minőségű gyári magozásban lehet hiba.

4. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon kb. 35-40 perc alatt megsül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése