2013. július 23., kedd

Saláta retekkel, főtt tojással és baconbe csavart csirkefalatkákkal


Csak annyit írnék ide, hogy bacon. Bacon. Bacon. <3


A saláta:
  • 1/2 fej jégsaláta
  • 2 csokor retek
  • 1 csokor újhagyma/medvehagyma
  • 3 db paradicsom
  • 4 db főtt tojás
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 1 teáskanál méz
  • 1 evőkanál borecet/almaecet
  • só, bors
A tekervények:
  • 30 dkg csirkemell
  • 10 szelet bacon
  • 1 teáskanál majoranna
  • só, bors 
  • olívaolaj
 

A saláta alapanyagait falatnyi darabokra vágtam, összekevertem. Az olívaolajból, a mézből és az ecetből egy kis sóval és borssal öntetet kevertem, majd átforgattam vele a salátát. 

A szalonnacsíkokat kettévágtam, így 20 kis burok keletkezett. A csirkemellből 3 x 3 cm-es darabokat nyestem, rálocsoltam 1-2 evőkanálnyi olajat, megszórtam a fűszerekkel, majd átkevertem. Ebben a pácban állhat is néhány órát, akkor még finomabb, egyedül arra kell figyelni, hogy akkor csak a végén sózzuk meg (a tekerés előtt). 

A kis falatkákat egyesével baconbe csavartam. Lehet fogpiszkálóval is tűzdelni, de még egyszerűbb, ha a kissé kiolajozott tepsibe úgy helyezzük a tekercseket, hogy a bacon vége alulra kerüljön, így gond nélkül egyben maradnak.

Egymás mellé rendezgettem a falatkákat a tepsiben (teflon vagy alufóliával/zsírpapírral bélelt), 200 fokon 10-15 perc alatt pirosra sülnek. Félidőben egyszer meg lehet fordítani őket, hogy még szebben piruljanak.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése